Cum ar putea arăta un sejur în Constanța

Iată-ne în sfârșit în miniconcediu. Am plecat toți patru la drum cu gândul să mai ieșim din rutina de zi cu zi și să vedem locuri și oameni care să ne amintească de istoria și locurile ce merită vizitate în țara noastră. Constanța este până la urmă un centru turistic important   și un loc încărcat de istorie și informație culturală.

Dar ți-ai găsit. Până să ajungă la cultură și muzee copiii sunt mai atrași de piscina cu apă înălzită a hotelului. Nu am încotro și mă schimb și eu în costum de baie pentru a lenevi pe margine cât puștii mei se bălăcesc în piscina încălzită, special amenajată pentru copii.

Am uitat să vă zic despre ce hotel este vorba. Suntem cazați în Hotel Aurora Mamaia, un hotel modernizat, aflat la 25 de metri de plajă, cu o capacitate de  686 de persoane, cu 343 de camere duble moderne, dispuse pe 10 etaje, cu trei lifturi silențioase de ultimă generație, rampă de acces pentru persoanele cu nevoi speciale, bar de zi în lobby, loc de joacă pentru copii, aer condiționat și parcare. Asta cu locul de joacă mi-a atras atenția de când am ales locul de cazare. Când ai doi copii ttrebuie să ții cont și  de aspectul ăsta, al distracției lor.

După ce le-am privit bălăceala în piscină timp de o jumătate de oră savurând un răcoritor cocktail alături de soțul meu, am simțit că foamea mă gonește de acolo. După un scurt refresh în cameră ne-am îndreptat către Restaurantul Aurora. Ne-a întâmpinat cu o atmosferă elegantă și modernă, cu o terasă frumoasă cu veedere spre mare.  Eram pregătiți pentru o experiență culinară plăcută. Pentru mine era oricum plăcută doar și prin simplul fapt că nu trebuia să gătesc eu și să pun sau să strâng masa. Dar servirea a fost ireproșabilă iar ambientul a fost mai mult decât relaxant.

Pentru că nu plec la drum fără să am o listă de obiective de vizitat în minte, am decis că e timpul să începem prima zi de experiență turistică vizitând Acvariul Constanta. Fiind prima zi am zis sa incepem cu ceva relaxant, viu, colorat, lăsând muzeele si alte obictive culturale pentru a doua zi (asta dacă mai reușeam să-i scoatem din piscină sau de la locul de joacă).

Pentru că seara era caldă și parcă nu era obosiți ne-am îndreptat pașii spre Insula Ovidiu. A fost o adevărată aventură mai ales pentru copii: plimbarea cu vaporașul, stufărișul, rațele și alte păsări ce se găsesc pe insulă, misterul înserării ce cuprindea împrejurimile, toate au creat o atmosferă de poveste pentru micuții mei.

Dimineața m-a găsit cu gândul la Ovidiu și exilul lui. Pentru că cei mici dormeau iar soțul meu nu dădea semne că ar vrea să își înceapă ziua prea devreme, am ales să ies singură la o plimbare pe plajă. E o plăcere să savurezi cafeaua în liniște, în zorii zilei, ascultând valurile mării și bucurându-te de priveliștea oferită de unirea cerului cu apa. Mi-am scos caietul cu schițe și culorile și m-am pierdut în desen și visare. Fără să vreau pașii m-au purtat și către statuia poetului, încercând să ghicesc o parte din tristețea și totuși implinirea lui atunci când a început să spună acestor locuri ”acasă”.

După un mic dejun întârziat și după o scurtă distractie la piscina copiii au hotărât următoarele obiective turistice Constanta de vizitat: Farul Genovez din Constanța. Ocazie cu care am vizitat și grupul statuar având în centru pe Mihai Eminescu dar și Cazinoul Constanța, toate fiind apropiate.

Farul Genovez este o construcție paralelipipedică la bază și octogonală în rest (prilej și pentru o scurtă lecție de geometrie și arhitectură), cu o înălțime de aproape 8 matri.

Din păcate despre Cazinoul din Constanța nu se poate vorbi decât cu tristețe și  regret că a fost lăsat să se degradeze atât de rău și că nu s-a găsit încă nici o soluție penttru restaurarea lui. Copilul meu care visează să se facă arhitect a spus că atunci când va fi mare îl va salva el, dar mi-e teamă că din ruinele ce vor mai rămâne nu se va mai putea face mare lucru.

Nu puteam merge în Constanța fără să facem o vizită și în port. Dacă aveți copii cu siguranță știți despre fascinația acestora pentru pirați și aventuri și ce loc mai bun pentru a le pune imaginația la treabă poate fi decât un port. Mulțimea navelor ce poposesc acolo nu face decât să le stârnească curiozitatea și să dea naștere la noi povești în mintea lor. Am aflat cu această ocazie că în port se desfășoară și competiții sportive pentru regate sau ambarcațiunile cu vele.

Obosiți dar relaxați după o zi încărcată de informații și de istorie ne-am îndreptat din nou pașii spre Hotel Aurora. De data aceasta copiii erau prea obosiți pentru a mai participa la masă, dar noi am profitat pentru o cină în doi pe terasa restaurantului. Ce poate completa mai bine un sejur în familie decât o masă între părinți astfel încât să își amintească și de ei doi, de faptul că sunt încă tineri și îndrăgostiți. Peisajul nocturn ce ni se înfățișa a făcut acea seară de neuitat.

Iată cum putem avea parte  de câteva zile de relaxare, istorie și cultură chiar aici, aproape de noi. E bine să cunoastem întâi locurile din care ne tragem rădăcinile pentru a putea privi către zări mai îndepărtate.

Articol scris pentru Spring Super Blog – proba Hotel Aurora

Vavaly

Scriu de peste 10 ani pe blog, promovez oameni, idei și frumos, mă bucur de viață, îmi place să mă joc iar din această joacă să ofer și altora inspirație. Dacă sunteți în căutare de creator de conținut, obiecte decorative sau bijuterii cu perle, eu sunt aici pentru voi. Ma gasiti si pe Vavalyart pe Facebook, Vavalyart si Vavaly pe Instagram.

2 thoughts on “Cum ar putea arăta un sejur în Constanța

• April 1, 2018 at 10:28 am
    Permalink

E tare tentant ce spui. Mai că mi-aş face rezervare deşi nu-mi place la soare şi nici nu ştiu să înot. Dar oricum, iubesc marea tare mult deci m-aş duce şi numai să o admir în voie.

• April 1, 2018 at 10:40 am
      Permalink

Am scris articolul cu gandul la un sejur in extrasezon, ceva in luna mai. Nici mie nu imi place in sezon cand e aglomerat si foarte cald.